24 november 2006

Singapore - the land of shopping malls.
Hvordan det er mulig aa faa saa mange kjoepesenter presset inn paa en saa liten oey, er et under. Det positive med aa ha disse sentrene tett i tett, i tillegg til aircondition, er at en paa dager som denne. hvor det regner ganske jevnt aa trutt, kan bevege seg gjennom store deler av byen uten aa vaere noe saerlig utendoers - eller hvertfall under aapen himmel.. (hmm.. maa pusse opp paa norskkunnskapene mine naar jeg kommer hjem... setningskonstruksjon.. hva var naa det igjen..)
Det negative er at en faar ekstremt vondt i hodet - massive mengder folk nesten over alt (det bor jo ca like mange her som i Norge), veldig mye hoey musikk fra absolutt alle butikkene (de er veldig glad i tidlig 90talls popmusikk her..) og dette forferdelige kjoepesenterlyset.. Og en blir fort fattig..
Hadde jeg vaert interessert i merkeklaer hadde dette vaert mekka.
En positiv ting med Singapore er at jeg er ca gjennomsnittlig hoeyde her. Saa det er ikke saa klaustrofobisk med disse folkemengdene fordi jeg faktisk kan se over hodene paa mange, og ikke bare brystkasser og rygger paa folk som hjemme i Norge.. Blander meg ganske bra inn i folkemengden, bortsett fra at de fleste her veier sikkert like mye som en av armene mine. Tiny tiny people. Og saa sakte de gaar. Med tanke paa hvor hektiske denne byen virker, saa tar de seg jammen god tid naar de gaar.. eller kanskje det bare virker saann fordi jeg er vant til aa smaajogge ved siden av bla. Trine og Merethe..
Igaar surret jeg rundt i Chinatown. Idag var planen aa traale gjennom Little India - men regnet satte en stopper for det. Ikke saa mange kjoepesentre der..








Pagoda street i Chinatown






Mandag var vi en liten tur i Singapore zoo. Er ikke veldig begeistret for dyreparker, men det var en veldig fin park, og de fleste dyrene hadde ganske god plass. Minnet meg endel om Kristiansand dyrepark, bare litt finere.



1 kommentar:

Anonym sa...

Godt å se min lille, blide elefant igjen. Bestemor