21 november 2006

Thailand part 2

Loerdagen drog vi ut til Koh Rok med Opal Travel. Ble hentet med en pickup og kjoert et stykke soerover paa oya. Ble kjoert ut til Koh Rok med en speedbaat. Tok rundt en time. Gikk til tider hardt utover ryggraden.. Kapteinen var ikke saa flink til aa kjoere i boelger.. Var rundt 15 stk paa turen. 4 svensker, en amerikaner og endel singaporesere.. eller kinesere..















Stoppet et par steder hvor vi kunne snorkle.










'Nemo'
Klovnefisker i anemone


Etter to snorklestopp ble vi sluppet av ved en park ranger stasjon hvor vi hadde lunch buffet. Det var ingen hoteller eller liknende paa oeya, men det var mulighet for aa sette opp telt der.
Stranda var helt nydelig. Fineste jeg har vaert paa. Kritthvit sand med kornstoerrelse som mel. Skulle gjerne vaert der mye lenger.





























Ble ingen sene kvelder paa oss her nede. All sola og den friske lufta gjorde at vi var helt knekt da kvelden kom. Faar utforske nattelivet en annen gang. For jeg skal definitivt tilbake hit - med hit mener jeg Thailand generelt, men reiser gjerne tilbake til Koh Lanta igjen ogsaa. Hyggelige mennesker, sol (noe regn mens vi har vaert her.. saann er det naar en reiser i starten av regntiden..), varme, god mat og billig aa overleve.









Liz, Trine og meg paa en restaurant paa Long Beach

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååh! Fine bilder! Nå måtte jeg en liten tur ut i boden for å se og lukte litt på dykkerutstyret mitt... fy søren! Jeg sitter og leser til GIS... eller... dvs. akkurat nå sitter jeg i senga og gruer meg til å trosse regn og søle for å komme meg ned på blindern og lese til GIS-eksamen. Marianne sitter hjemme for tida. Lurt av henne, kjipt for meg... Ha det fortsatt fint.